11/14/23

Archicom nabył wyjątkowy grunt na terenie Wrocławia


Ogólnopolski deweloper stawia sobie za cel w najbliższej przyszłości budowę w skali roku 4 tys. nowych mieszkań. Aby jednak to osiągnąć spółka potrzebuje atrakcyjnego i bogatego portfolio gruntów pod inwestycję. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest najnowsza transakcja sfinalizowana przez dewelopera w rodzimym Wrocławiu. 

Transakcja o wartości 72 mln PLN dotyczy działki położonej przy ulicy Władysława Reymonta. Jej wyjątkowość podkreśla tzw. waterfront czyli położenie przy samej linii brzegowej Odry. Tym samym Archicom poszerza bank ziemi, co daje gwarancję wrócenia miastu zrewitalizowanego terenu o wysokiej jakości.  

To kolejny krok, aby Archicom stał się deweloperem pierwszego wyboru. Dążymy do tego m.in. poprzez aktywną rozbudowę portfela inwestycyjnego i nabywanie w największych polskich aglomeracjach atrakcyjnych terenów pod rozwój segmentu mieszkaniowego. Zgodnie z naszą aktualną strategią wykorzystujemy do tego środki finansowe pozyskane poprzez emisję akcji oraz niedawną, rekordową w historii firmy, emisję obligacji na kwotę 210 mln PLN. Deklarowaliśmy, że zdobywane w ten sposób finansowanie przeznaczymy pod realizację nowych projektów i tak właśnie się dzieje.
-Rafał Zboch, Członek Zarządu Archicom SA.

Nowy grunt nabyty we Wrocławiu zostanie przeznaczony pod realizację projektu mieszkaniowego wzbogaconego strefą handlowo-usługową. Zakup działki przy ulicy Władysława Reymonta jest postrzegany przez ogólnopolskiego dewelopera jako jego wkład w przywracanie stolicy Dolnego Śląska zrewitalizowanych terenów z jednoczesnym zachowaniem historycznych elementów i poszanowaniem przeszłości całej okolicy.

O ARCHICOM

Od 37 lat realizujemy marzenia o idealnym mieszkaniu, a nasze korzenie wywodzą się ze studia projektowego, w którym od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. Od 1 sierpnia 2023 roku jesteśmy ogólnopolskim deweloperem obecnym w Warszawie, Łodzi, Poznaniu oraz Krakowie, tworząc w tych miastach markę Echo Residential by Archicom. We Wrocławiu, w którym zrealizowaliśmy ponad 216 obiektów, w tym osiedla wieloetapowe m.in. Olimpia Port oraz rewitalizowane Browary Wrocławskie, nadal funkcjonujemy jako marka Archicom. Rozumiemy swoją rolę jako urbanisty, inżyniera i wizjonera. Myślimy szeroko, biorąc pełną odpowiedzialność za tworzenie fragmentów miast dla kolejnych pokoleń. Tworzymy przyjazne miejsca, w których można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać, korzystać z rozrywek. Patrzymy na miasto jak na żywą tkankę, która powinna dopasowywać się do współczesnych odbiorców. Cel jest niezmienny – dostarczać mieszkańcom nowy standard mieszkania.