Archicom, deweloper mieszkaniowy będący częścią Echo Group, odnotował w III kwartale 2025 r. sprzedaż na poziomie 619 mieszkań. Po dziewięciu miesiącach tego roku sprzedaż sięgnęła 1781 mieszkań, z dynamiką wzrostu na poziomie 21 proc. r/r.
W III kwartale 2025 r. Archicom sprzedał 619 mieszkań. Wynik ten nie uwzględnia blisko 200 umów dotyczących projektów prowadzonych w trybie przedsprzedaży. Ich konwersja nastąpi w IV kwartale, a już październik – pierwszy miesiąc kolejnego okresu rozliczeniowego – okazał się rekordowy pod względem liczby transakcji. W pierwszych trzech kwartałach Archicom sprzedał 1 781 mieszkań, co oznacza wzrost sprzedaży na poziomie 21 proc. r/r. To potwierdza utrzymujący się popyt oraz skuteczność działań sprzedażowych i marketingowych spółki. Cel sprzedażowy na 2025 rok wynosi między 2 800 a 3 000 lokali.
Jednocześnie w 2025 roku Archicom planuje przekazać klientom łącznie około 2 400 mieszkań (1 500 w projektach Archicom i 900 w projektach Echo Investment), z czego 1 118 zostało już przekazanych w pierwszych trzech kwartałach roku, co oznacza wzrost o 37 proc. r/r. Największa część tegorocznych przekazań przypadnie na IV kwartał. Skumulowanie odbiorów tych inwestycji sprawia, że końcówka roku będzie najbardziej intensywnym okresem: w samym IV kwartale zaplanowano blisko 1 300 przekazań. Dzięki temu Archicom jest na dobrej drodze do realizacji pełnego rocznego planu.
Wyniki osiągnięte w III kwartale są konsekwencją świadomej strategii budowania stabilnego, rentownego wzrostu. Skupiamy się na projektach dobrze odpowiadających na potrzeby rynku – również w segmencie popularnym, który pod koniec roku będzie stanowił ponad połowę naszej oferty. Rozszerzenie portfolio o kolejne inwestycje w największych miastach, a także systematyczne powiększanie banku ziemi, pozwalają nam utrzymywać wysoką dynamikę sprzedaży oraz przewidywalność działania. Dane z października potwierdzają, że popyt nie słabnie, a klienci coraz aktywniej reagują na poprawiające się warunki finansowania. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten moment – w projektach zakończonych w trzech kwartałach sprzedaliśmy ponad 90 proc. mieszkań, a poziom gotowych i niesprzedanych lokali utrzymuje się na minimach rynkowych. Rozpoczęliśmy też odbiory w inwestycjach, które uzyskały pozwolenia na użytkowanie w IV kwartale, co dodatkowo wzmacnia bazę wynikową na kolejne miesiące.
Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom
Wyniki finansowe po dziewięciu miesiącach 2025 r. potwierdzają skuteczność działań podejmowanych przez Archicom oraz zdolność do utrzymywania stabilnej marżowości pomimo wymagających warunków rynkowych. Przychody wypracowane w tym okresie obejmowały zarówno sprzedaż lokali, jak i transakcję dotyczącą nieruchomości gruntowej w Warszawie. Struktura bilansu odzwierciedla dalsze zwiększanie skali działalności oraz konsekwentne inwestowanie w przyszłą podaż, w szczególności poprzez rozbudowę banku ziemi.
Po dziewięciu miesiącach 2025 r. osiągnęliśmy przychody na poziomie 523,4 mln zł, obejmujące przekazania 690 lokali oraz wpływy ze sprzedaży nieruchomości gruntowej przy ul. Chłodnej w Warszawie. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 194,1 mln zł, co przekłada się na marżę brutto 37,1 proc., mieszczącą się w zakładanym na cały rok przedziale 30-40 proc. Na poziomie bilansu obserwujemy dalsze zwiększanie skali biznesu – jego wartość wzrosła do 3,46 mld zł, co jest efektem konsekwentnego rozwoju portfela inwestycji. Wygenerowaną gotówkę systematycznie reinwestujemy w bank ziemi, który obecnie zabezpiecza potencjał budowy blisko 12 tys. mieszkań. To fundament naszej zdolności do utrzymywania stabilnej podaży i przewidywalności działania. Jednocześnie koszty ujęte w tym okresie obejmują również elementy o charakterze mało powtarzalnym, takie jak nakłady związane z rozwojem marki Archicom Collection.
Justyna Kawa, CFO, członkini zarządu Archicom
Perspektywy na kolejne kwartały pozostają pozytywne. Archicom wchodzi w 2026 rok z mocnym portfelem wprowadzanych projektów, solidnym bankiem ziemi i stabilną sytuacją finansową.
O NAS
Archicom to jeden z największych i najdłużej działających deweloperów mieszkaniowych w Polsce, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma posiada blisko 40-letnie doświadczenie, a jej korzenie sięgają wrocławskiego studia projektowego stawiającego w centrum uwagi człowieka i jego potrzeby.
Od 2021 roku Archicom jest częścią Grupy Echo – największej grupy deweloperskiej w Polsce. W wyniku aportu segmentu mieszkaniowego Echo Investment w 2023 roku, marka zyskała ogólnopolski zasięg, poszerzając działalność o Warszawę, Łódź, Poznań, Kraków, a od 2024 roku również Katowice.
Archicom zrealizował ponad 220 projektów mieszkaniowych, często o charakterze miastotwórczym, rozwijanych w duchu idei 15-minutowych miast. Tworzy zrównoważone i funkcjonalne przestrzenie do życia, łącząc kompetencje urbanistyczne, inżynieryjne i społeczne.
Archicom został doceniony na arenie międzynarodowej – w 2025 roku zdobył dwie prestiżowe nagrody podczas targów MIPIM w Cannes za projekt Fuzja w Łodzi: główną nagrodę w kategorii Najlepszej Miejskiej Rewitalizacji oraz Nagrodę Specjalną Jury.
Jako innowacyjny deweloper, Archicom stale testuje nowe rozwiązania, optymalizuje procesy i redefiniuje swoją rolę jako współtwórcy miast przyszłości – zrównoważonych i przyjaznych do życia.

