Archicom wypracował w 1 kwartale 2022 roku ponad 41 mln PLN zysku netto, co oznacza prawie czterokrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. To wynik przekazania klientom 282 mieszkań oraz wzrostu wartości biurowca City 2. Spółka wzmacnia kulturę korporacyjną i po raz pierwszy opublikowała raport zrównoważonego rozwoju, w którym podsumowała dotychczasową działalność w tym zakresie oraz określiła plany na przyszłość w kwestii ESG.
- 41 mln PLN zysku netto;
- 152 mln PLN przychodów przy rekordowej marży brutto przekraczającej 37%;
- 282 lokale przekazane kluczami;
- Budynek City2 we Wrocławiu wynajęty ~100%, dzięki czemu jego wartość wzrosła o ponad 11,7 mln zł;
- Stabilna sytuacja finansowa (wzrost środków pieniężnych o 85 mln zł) oraz zaufanie inwestorów (nowa emisja obligacji);
- Stabilna sprzedaż (334 lokale), porównywalna z rekordowym wynikiem części wrocławskiej z ubiegłego roku;
- Wysoka liczba (508) wprowadzeń mieszkań do sprzedaży (32% wszystkich mieszkań wprowadzonych do sprzedaży we Wrocławiu w Q1 2022);
- Archicom publikuje pierwszy raport ESG.
Wysoka marża i wzrost wartości biurowca
Sytuacja finansowa naszej Grupy jest stabilna. Mamy na kontach dostępne blisko 360 mln zł oraz dodatkowo linie kredytowe (na kolejne 95 mln zł). Cieszymy się zaufaniem instytucji finansowych, które wierzą w nasz biznes i inwestują w niego, pożyczając nam pieniądze po satysfakcjonującym nas koszcie. To wszystko sprawia, że Grupa może inwestować i się rozwijać. Jednocześnie jesteśmy świadomi otoczenia, w którym funkcjonujemy, niepewnej sytuacji oraz uwarunkowań makro i mikroekonomicznych, w tym ograniczeń podaży i popytu. Przemyślana i spójna polityki Grupy oraz stabilność finansowa pozwoli nam być przygotowanym na zmiany, które przed nami.
– mówi Waldemar Olbryk, prezes Archicom.
Na początku ubiegłego roku poziom wynajęcia wynosił ok. 30%. Ścisła współpraca pomiędzy Archicom, a Echo Investment pozwoliła znacznie przyspieszyć proces komercjalizacji i w konsekwencji wzbudzić zainteresowanie zakupem wielu inwestorów zagranicznych.
– mówi Waldemar Olbryk.
Sprzedaż i kolejne wprowadzenia budują potencjał wyników na przyszłość
W pierwszym kwartale aż 334 klientów wybrało swój nowy lokal w Archicom, co jest wynikiem podobnym jak w analogicznym okresie roku 2021. To pokazuje, że w zmiennych czasach klienci stawiają na sprawdzonego partnera. Wynik sprzedaży jest porównywalny z wynikiem osiągniętym w pierwszym kwartale 2021 roku, który był dla nas rekordowy. Pomimo osiągnięcia bardzo dobrych wyników, w przyszłość patrzymy z ostrożnością. Niezmiennie uważamy jednak, że perspektywy przed sektorem mieszkaniowym są ogromne i dlatego skupimy się na dalszym wzmacnianiu naszej pozycji, także poza Wrocławiem.
– mówi Waldemar Olbryk.
Archicom publikuje raport ESG
Od początku istnienia marki Archicom jej twórcy i kadra zarządzająca kierowali się dewizą, że najważniejsze jest humanocentryczne spojrzenie na biznes, otaczający nas świat i środowisko. Przekonanie to znajdowało odzwierciedlenie w podejmowanych działaniach oraz realizowanych projektach
– mówi Waldemar Olbryk.