Archicom konsekwentnie realizuje wypracowaną strategię wzrostu. Jej założenia przewidują sprzedaż ponad 3000 mieszkań już w 2025 r., a docelowo na poziomie 4000 lokali rocznie. Potwierdzeniem odpowiedniej trajektorii jest zarówno efektywność w rozbudowie banku ziemi, dynamika wprowadzeń i uruchamiania nowych projektów, stabilność finansowa spółki, jak i rekordowa sprzedaż mieszkań w III kw. 2024 r.
Wyniki operacyjne Archicom z minionych miesięcy napawają optymizmem i potwierdzają, że podążamy w dobrym kierunku. Realizujemy z powodzeniem naszą strategię jako deweloper ogólnopolski, dysponując 27 otwartymi projektami w największych aglomeracjach. Trzy kwartały zamknęliśmy z 2784 wprowadzeniami do oferty, 816 przekazaniami, 5007 mieszkaniami w budowie i przestrzenią na realizację kolejnych niemal 10000, na które posiadamy bank ziemi. Projekty i mieszkania, które oferujemy, cieszą się uznaniem wśród klientów, co przekłada się na bardzo dobrą sprzedaż na niełatwym rynku. Kształt naszej oferty, dalsza rozbudowa oferty w segmencie popularnym a także plan wprowadzeń na IV kwartał stanowią optymalny punt wyjścia do realizacji celu sprzedażowego na 2025 r.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom
Przychody ze sprzedaży z trzech kwartałów 2024 r. osiągnęły poziom 567,6 mln, a dzięki wysokiej dyscyplinie kosztowej zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 88,3 mln. Generowane wyniki i silny bilans pozwalają realizować naszą politykę dywidendową. W tym roku wypłaciliśmy akcjonariuszom 146,8 mln zł w dywidendach, zachowując jednocześnie możliwość finansowania ekspansji i rozwoju. Jest to możliwe dzięki dywersyfikacji źródeł finansowania.
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezeska Zarządu w Archicom
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezeska Zarządu w Archicom
O nas
Archicom to ogólnopolski deweloper, który od niemal 40 lat realizuje marzenia Polaków o idealnym mieszkaniu. Korzenie firmy wywodzą się z wrocławskiego studia projektowego, w którym od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. W sierpniu 2023 roku – w wyniku aportu segmentu mieszkaniowego z Echo Investment – deweloper rozszerzył swoje kompetencje oraz portfolio projektów, wskutek czego aktualnie jest obecny z inwestycjami w sześciu polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Krakowie i Katowicach. Działalność firmy opiera się na tworzeniu przyjaznych miejsc, w których można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać i korzystać z rozrywek. Archicom jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a w maju 2024 roku wprowadził nowy logotyp, odświeżony, lecz nawiązujący do długoletniej historii firmy i jej branżowego doświadczenia.