Archicom utrzymuje pierwsze miejsce wśród deweloperów na rynku wrocławskim. Udział w sprzedaży w 2022 r. we Wrocławiu wynosi obecnie 17,6%, z odnotowanym zyskiem netto na poziomie 50,2 mln zł, przy marży na poziomie 35,1% brutto. Wynik ten jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii, która stawia potrzeby klientów na pierwszym miejscu, przedkładając jakość oferowanych produktów nad ich liczbę.
Gwarancja bezpieczeństwa w niepewnych czasach
Aktualne realia gospodarcze powodują, że prym wiodą przede wszystkim deweloperzy, którzy w niepewnych czasach gwarantują poczucie bezpieczeństwa finansowego wszystkim grupom interesariuszy. Wiarygodność, stabilność finansowa i doświadczenie udokumentowane poprzez szereg zrealizowanych projektów spowodowały, że Archicom odnotował w minionym półroczu satysfakcjonujące wyniki finansowe. Spółka wypracowała 50,2 mln zł netto zysku, a także 35,1% marżę brutto, co jest efektem m.in. przemyślanego zarządzania wprowadzanymi inwestycjami.
W Archicom wdrożyliśmy nowy status inwestycji polegający na pełnej gotowości do wprowadzenia mieszkań do sprzedaży. Bacznie obserwujemy rynek i gdy tylko dostrzeżemy potrzebę u potencjalnych nabywców, sprawnie wzbogacimy naszą ofertę o konkretne nieruchomości, bez podejmowania jakichkolwiek pochopnych decyzji. Co więcej, mamy do dyspozycji szeroki bank gruntów, pozwalający na wprowadzenie na rynek około 3,5 tys. lokali. Działamy zgodnie z wyważonym modelem biznesowym oraz wieloletnią polityką finansową, co przekłada się na wypracowany wysoki poziom gotówki. Jesteśmy w stanie zagwarantować bezpieczeństwo finansowe naszym klientom, inwestorom, kontrahentom, a także samej spółce. Ponadto, w perspektywie drugiego półrocza 2022 nie mamy zapadających żadnych kluczowych zobowiązań finansowych, przez co nasza sytuacja jest stabilna i komfortowa. Status gotowości projektów, stabilna sytuacja finansowa oraz szeroki bank gruntów pozwolą nam być przygotowanym na moment, gdy koniunktura będzie korzystniejsza.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
Archicom od zawsze w swoich działaniach stawiał człowieka w samym centrum uwagi, uznając za nadrzędny priorytet kreowanie przestrzeni idealnych do życia. Wprowadzenie każdej kolejnej inwestycji poprzedzają zatem zaawansowane analizy rynkowe i makroekonomiczne, a także szczegółowa weryfikacja rzeczywistych potrzeb potencjalnych nabywców.
Jako Archicom nieustannie dokładamy starań, aby nasze portfolio inwestycji było maksymalnie zdywersyfikowane. Konsekwentnie realizujemy politykę pro-kliencką w zakresie indywidualnych rozwiązań i konceptów odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynkowe, dzięki czemu bez względu na sytuację możemy skutecznie zaadresować potrzeby szerokiego grona klientów. Pozycja lidera na wrocławskim rynku oznacza, że obrana przez nas strategia jest słuszna, a nasze produkty cieszą się zainteresowaniem klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Obecnie posiadamy w ofercie 1000 zróżnicowanych mieszkań, w większości spoza tzw. segmentu popularnego, usytuowanych w kluczowych lokalizacjach Wrocławia, a nasza strategia zakłada również dynamiczną ekspansję w innych miastach, m.in. na poznańskich Jeżycach. Analizując wrocławski rynek, obserwujemy jednocześnie stabilizację cen nieruchomości na średnim poziomie 11 tys. zł za mkw., mimo ograniczonego popytu.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
O ARCHICOM
Od 35 lat Archicom realizuje marzenia o idealnym mieszkaniu. Archicom ma korzenie w studiu projektowym, gdzie od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. Ponad 20 000 klientów doceniło nasze projekty. Rozumiemy swoją rolę jako urbanisty, inżyniera i wizjonera. Myślimy szeroko, biorąc pełną odpowiedzialność za tworzenie fragmentów miast dla kolejnych pokoleń. We Wrocławiu zrealizowaliśmy blisko 200 obiektów, w tym osiedla wieloetapowe m.in. Olimpia Port, rewitalizowane Browary Wrocławskie. To przyjazne miejsca, gdzie można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać, korzystać z rozrywek. Patrzymy na miasto jak na żywą tkankę, która powinna dopasowywać się do współczesnych odbiorców. Cel jest niezmienny – dostarczać mieszkańcom nowy standard mieszkania.