Festiwale muzyczne to dziś nie tylko imponujące widowisko artystyczne i masowa rozrywka, ale również platforma do promowania i dzielenia się poglądami, ideami. Podczas festiwalu Soundedit w Łodzi goście w ramach debaty PlayFair będą mogli uczestniczyć w dyskusjach pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i artystami polskiej sceny muzycznej.
To nowa jakość w mówieniu o ESG. Nie chcąc być posądzeni o green washing, chcemy, by te dyskusje były jakościowe i przede wszystkim wychodzące poza ramy wydarzenia. Naszym celem jest wzajemna inspiracja, stąd interdyscyplinarny charakter każdej z debat.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A., jeden z pomysłodawców PlayFair
Wspólne brzmienie
Organizatorom zależało na stworzeniu platformy do dyskusji na temat środowiska i wpływu człowieka podczas wydarzenia, które gromadzi uczestników wywodzących się z różnych sektorów, mających różne doświadczenia. Z jednej strony to próba zwrócenia uwagi na tworzenie wydarzeń w duchu “less waste”, z drugiej – ważna dyskusja prowadząca do realnych zmian również poza festiwalami muzycznymi. Nie bez powodu wszystko dzieje się właśnie na festiwalu Soundedit.
Wspólnie uznajemy, że muzyka pełni niezwykle ważną rolę w społeczeństwie. Otacza nas od początku naszego życia, a jej uprawianie znakomicie kształtuje postawy człowieka. Zmusza do systematycznej pracy, osobistego mistrzostwa, zachęcając jednocześnie wielkie rzesze słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w świecie dźwięku. To wartości, które w prosty sposób można przenieść do świata biznesu.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
Zaproszeni prelegenci PlayFair podczas swoich dyskusji dotyczących cyrkularnego obiegu w branży artystycznej, modowej, tworzeniu przyjaznych miejsc do życia czy po prostu prowadzenia odpowiedzialnego biznesu, przybliżą słuchaczom koncepcję green kaizen czy osobistego zaangażowania w zmianę.
Kaizen to znana strategia w zarządzaniu procesami czy całymi organizacjami, która wywodzi się z filozofii japońskiej. W bezpośrednim tłumaczeniu jest to „ zmiana na lepsze”. Zakłada ona przeprowadzanie działań powoli, krok po kroku, sukcesywnie zbliżając się do celu. Bawiąc się słowem - Green Kaizen to filozofia dbania o naszą planetę za pomocą drobnych kroków. Nie trzeba od razu sadzić lasu czy całkowicie odrzucić konsumpcję, by być eko. Chodzi przede wszystkim o świadomość, o drobne gesty wykonywane codziennie i codziennie o mały krok dalej. Możemy np. zacząć od chodzenia z własnym pojemnikiem na żywność czy własnym kubkiem, przez co nie generujemy dodatkowego plastiku zamawiając jedzenia na wynos czy kawy. Potrzebna do tego nam jest uważność na te drobne zachowania ale też inspiracja, skoro inni tak robią to mogę i ja to spróbować zacząć robić. Temat zrównoważonego rozwoju jest tematem kompleksowym, nie jest to temat linearny. Zarządzać nim można tylko przez intuicyjne miksowanie dotychczas nam znanym metodyk jak np. projektowych, procesowych czy agile’owych, ale przede wszystkim liczy się duża otwartość, różnorodność i budowanie na wartościach. Sposób (jak?) jest drugorzędny.
Emilia Mochort, projektantka procesów i produktów w Hochland i w start-upie Wege Siostry
Emilia Mochort, projektantka procesów i produktów w Hochland i w start-upie Wege Siostry
Wydarzenie jest bezpłatne, obowiązuje wcześniejsza rejestracja na adres mailowy: info@soundedit.pl. Partnerami panelu jest Archicom S.A., ABB, 4F, Microsoft, Wege Siostry, Żabka, Port Łódź i Politechnika Łódzka.
“I Am The Sound!” – jestem brzmieniem, jestem dźwiękiem, jestem muzyką! Jeśli też utożsamiasz się z hasłem przewodnim Festiwalu Soundedit to nie może Cię na nim zabraknąć! Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie https://soundedit.pl oraz na profilu FB: https://www.facebook.com/SoundeditFestival.
Soundedit (Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit, ang. International Festival of Music Producers and Sound Designers Soundedit) – organizowany w Łodzi, międzynarodowy festiwal producentów muzycznych, pierwsza tego typu impreza na świecie. Nagrodą przyznawaną w ramach festiwalu jest statuetka Człowieka ze Złotym Uchem. Festiwal organizowany jest przez Fundację Art Industry, założoną przez Macieja Werka oraz Marcina Tercjaka. Prezesem zarządu Fundacji Art Industry i dyrektorem festiwalu Soundedit jest Maciej Werk. Hasło Soundedit to: „I Am the Sound” („Jestem brzmieniem/dźwiękiem”).