Archicom, który w wyniku sfinalizowanego w sierpniu br. przejęcia segmentu mieszkaniowego od Echo Investment funkcjonuje jako deweloper ogólnopolski, optymalnie wykorzystał zaistniałe na rynku okoliczności do rozwoju biznesu. Deweloper sprzedał w trzecim kwartale 2023 r. 493 mieszkania (*), a dzięki przemyślanej strategii finansowej konsekwentnie rozbudowywał bank ziemi i wprowadził kolejną inwestycję.
Satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe
W trzecim kwartale br. Archicom jako deweloper ogólnopolski sprzedał 493 lokale (*), mając w ofercie mieszkania zlokalizowane w ramach 15 aktywnych inwestycji w całym kraju. Wypracowane wyniki sprzedażowe zagwarantowały firmie stabilne przychody w kolejnych okresach, co jest również efektem konsekwentnego dążenia do efektywności cenowej, zarówno w przypadku zakupów, jak i sprzedaży. Deweloper odnotował przy tym od początku roku przychody na poziomie 316,4 mln zł.
W Archicom wierzymy, ze kluczem do sukcesu w branży nieruchomości jest posiadanie i regularne zwiększanie zasobów gruntów oraz wprowadzanie nowych projektów do sprzedaży w odpowiednim momencie. Aktualne realia rynkowe, a więc przede wszystkim pogłębiająca się luka podażowa, wzmożony popyt, spadek inflacji i stóp procentowych, ale także stabilizacja kosztów budowy, stwarzają przestrzeń do realizacji naszego średnioterminowego celu jakim jest sprzedaż 4 tys. mieszkań rocznie. W trzecim kwartale wprowadziliśmy do sprzedaży unikalną warszawską inwestycję Modern Mokotów obejmującą 554 lokali w pierwszym etapie. W ostatnich dwóch miesiącach uruchomiliśmy sprzedaż kolejnych etapów osiedli we Wrocławiu – Awipolis, Sady nad Zieloną i Planty Racławickie, oraz kolejny etap łódzkiego osiedla Zenit i to nie jest nasze ostatnie słowo w tym roku. Za chwilę wprowadzamy kolejne inwestycje do sprzedaży.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A.
W realizacji założonej strategii Archicom pomaga stabilna i ugruntowana sytuacja finansowa będąca efektem przemyślanej polityki. W trzecim kwartale br. deweloper zrealizował emisję akcji na kwotę 220 mln zł, która przyczyniała się do istotnego wzrostu środków pieniężnych w kolejnym kwartale.
Jesteśmy dumni z kroków, które podjęliśmy w obszarze pozyskiwania zewnętrznego finansowania. Udało nam się zrealizować emisję akcji na kwotę 220 mln zł, a w ostatnim czasie również rekordową emisję obligacji o łącznej wartości 210 mln zł. Stabilna pozycja finansowa to fundament efektywnego funkcjonowania w naszej branży. Dzięki niej jesteśmy w stanie wykorzystywać nadarzające się okazje do zakupu gruntów, a tym samym powiększać bank ziemi, co jest jednym z naszych priorytetów. W minionym kwartale sfinalizowaliśmy również transakcję zakupu terenów inwestycyjnych w Warszawie za 55 mln zł, a w listopadzie – gruntów we Wrocławiu na łączną kwotę 127 mln zł.
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu Archicom S.A.
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu Archicom S.A.
(*) 493 lokale zostały sprzedane przez Archicom, z czego 87 lokali jest własnością Echo Investment, na projektach które zostały w Echo Investment ze względu na brak możliwości ich przeniesienia do Archicom. W Grupie Echo Investment Archicom pozostaje centrum kompetencyjnym w zakresie realizacji projektów mieszkaniowych.
O Archicom
Od 37 lat realizujemy marzenia o idealnym mieszkaniu, a nasze korzenie wywodzą się ze studia projektowego, w którym od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. Od 1 sierpnia 2023 roku jesteśmy ogólnopolskim deweloperem obecnym w Warszawie, Łodzi, Poznaniu oraz Krakowie i w rodzinnym Wrocławiu. Zrealizowaliśmy ponad 220 obiektów, w tym osiedla wieloetapowe m.in. Olimpia Port oraz zrewitalizowane Browary Wrocławskie. Rozumiemy swoją rolę jako urbanisty, inżyniera i wizjonera. Myślimy szeroko, biorąc pełną odpowiedzialność za tworzenie fragmentów miast dla kolejnych pokoleń. Tworzymy przyjazne miejsca, w których można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać, korzystać z rozrywek. Patrzymy na miasto jak na żywą tkankę, która powinna dopasowywać się do współczesnych odbiorców. Cel jest niezmienny – tworzyć wyjątkowe miejsca do życia.