Fundamentem bieżącej strategii Archicom jest zwiększona dynamika realizacji projektów mieszkaniowych oraz konsekwentne poszerzanie banku ziemi. Aby utrzymać wysokie tempo rozwoju i ekspansji, ale także zadbać o stabilność organizacyjną, deweloper nadaje priorytet dywersyfikacji źródeł finansowania nowych inwestycji. W tym celu spółka podjęła decyzję o kolejnej emisji obligacji o łącznej wartości 168 mln PLN.
Biorąc pod uwagę dbałość o koszty realizacji projektów deweloperskich, w tym koszty zakupu gruntów, a także ich ograniczoną dostępność, jako spółka musimy być przygotowani na wszelkie rynkowe okazje. Gdy tylko się pojawią, powinniśmy mieć możliwość szybkiej, ale niewymuszonej reakcji. Swoboda inwestycyjna wypracowana dzięki nadwyżkom środków pieniężnych istotnie ułatwia nam funkcjonowanie w aktualnych realiach, będąc w uprzywilejowanej względem innych uczestników rynku pozycji. Dzięki kapitałowi pozyskanemu na drodze emisji obligacji, kolejny raz w naszej historii zakończonej dużym sukcesem, realizujemy wizję bycia deweloperem pierwszego wyboru w Polsce.
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu w Archicom
Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu w Archicom
O nas
Od 37 lat realizujemy marzenia o idealnym mieszkaniu. Nasze korzenie wywodzą się z wrocławskiego studia projektowego, w którym od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. Rozumiemy swoją rolę jako urbanisty, inżyniera i wizjonera. Myślimy szeroko, biorąc pełną odpowiedzialność za tworzenie fragmentów miast dla kolejnych pokoleń. We Wrocławiu zrealizowaliśmy do tej pory ponad 220 obiektów, w tym wieloetapowe osiedla m.in. Olimpia Port, a także zrewitalizowane Browary Wrocławskie. Od 1 sierpnia 2023 roku jesteśmy ogólnopolskim deweloperem obecnym również w Warszawie, Łodzi, Poznaniu oraz Krakowie. Tworzymy przyjazne miejsca, w których można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać, korzystać z rozrywek. Patrzymy na miasto jak na żywą tkankę, która powinna dopasowywać się do współczesnych odbiorców. Cel jest niezmienny – dostarczać mieszkańcom nowy standard mieszkania.