Zaledwie dwa tygodnie wystarczyły firmie Archicom by sprzedać ponad 30 mieszkań w MIKATO - pierwszym katowickim projekcie ogólnopolskiego dewelopera. Tym samym spółka osiągnęła najwyższy miesięczny wolumen sprzedaży w śląskiej stolicy, a debiut Archicom został najlepiej sprzedającą się inwestycją w mieście. Miastotwórczy projekt połączy wielkomiejski styl życia z wygodnym dostępem do kluczowych punktów Katowic, kładąc nacisk na architekturę zgodną z koncepcją miasta 15-minutowego.
MIKATO to projekt 'w sercu miasta', dosłownie i w przenośni – ma być miejscem, które żyje razem z miastem, odpowiada na jego potrzeby i staje się częścią jego codziennego rytmu. Przy realizacji inwestycji kluczowe było dla nas stworzenie przestrzeni, która nie tylko spełnia oczekiwania mieszkańców, ale także przyczynia się do rozwoju całej okolicy. Lokalizacja MIKATO jest doskonała – w pobliżu ważnych traktów komunikacyjnych oraz kluczowych obiektów, takich jak Rynek, „Spodek”, Galeria BWA, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, a także biznesowe zagłębie aglomeracji oraz duże kompleksy handlowe, takie jak Supersam Katowice i Galeria Katowicka. Taka okolica zobowiązuje, a my zadbamy o to, by wzbogacić ją o jakościową architekturę.
Dawid Wrona, Chief Operating Officer w Archicom.
– Centra miast mają niepodważalny potencjał i to one powinny skupiać zabudowę mieszkaniową, a uzupełniać ją powinny ogólnodostępne usługi. Śródmiejski charakter inwestycji MIKATO jest przeciwwagą dla zjawiska „rozlewania się” miast, które prowadzi do konieczności rozbudowy infrastruktury i przesuwania terenów zurbanizowanych na obszary zielone, tak dzisiaj potrzebne ludziom jak i samej naturze. Jednocześnie budynek MIKATO reprezentuje prostą i optymalną architekturę, która wpisuje się w śródmiejską tkankę miejską, tworząc spójną przestrzeń integrującą mieszkańców i miasto. To architektura dla tych, którzy na co dzień cenią miejskie życie i preferują spacery lub wybierają komunikację miejską albo rower jako środek transportu.
Przemo Łukasik, architekt z Medusa Group
O nas
Archicom to ogólnopolski deweloper, który od niemal 40 lat realizuje marzenia Polaków o idealnym mieszkaniu. Korzenie firmy wywodzą się z wrocławskiego studia projektowego, w którym od początku żywa była idea dbałości o ludzki wymiar architektury, jej współistnienie z naturą i kontekstem miejsca. Po połączeniu kompetencji i projektów mieszkaniowych z Echo Investment, od sierpnia 2023 roku Archicom jest obecny w pięciu polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Krakowie. Działalność firmy opiera się na tworzeniu przyjaznych miejsc, w których można zdrowo żyć, mieszkać, odpoczywać i korzystać z rozrywek. Archicom jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od maja 2024 Archicom wprowadził nowy logotyp, odświeżony, lecz nawiązujący do historii firmy.